مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 14:202023-10-07اقتصادي

گفت وگوی تفصیلی| بانک ها با بنگاه داری تبدیل به دلال بزرگ املاک شده اند


بانک ها برای پرداخت سودهای آنچنانی، به سرمایه گذاری در سایر بخش ها و بنگاه داری روی آورده و وارد بازارهایی مانند خودرو، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروزه فعالیت بانک ها و چالش های ناشی از آن به قدری حاد شده که به یکی از مشکلات جدی کشور بدل شده است.

شهریور سال 97 بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت به موضوع بنگاهداری بانک ها اشاره کردند و در همان زمان به تیم اقتصادی دولت وقت تصریح کردند که جلوی بنگاهداری بخش بانکی را بگیرید؛ با گذشت حدود پنج سال از این موضوع، نه تنها بنگاه داری بانک ها کاهش نیافته، بلکه اموال مازادی که قرار بود، واگذار شود، نیز همچنان در اختیار این بخش قرار دارد.

بررسی ها نشان می دهد بانک ها به دلایل مختلف از جمله حفظ پول در چرخه بانک به بنگاه داری علاقه ویژه ای دارند.

امروزه فعالیت بانک ها و چالش های ناشی از آن به قدری حاد شده که به یکی از مشکلات جدی کشور بدل شده است؛ تجربه نشان داده آنگاه که رهبر انقلاب در حوزه‏ های تخصصی ورود پیدا کرده اند، به یکباره تحرکی همه جانبه در جهت اصلاح در همه سطوح مدیریتی نظام رخ می ‏دهد که اصلاح مسیر را تسریع و تسهیل می کند.

رحیمی، اقتصاددان و سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان تهران، درباره بنگاه داری بانک ها و مضرات آن برای اقتصاد ملی می گوید: ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی تفصیلی| بانک ها با بنگاه داری تبدیل به دلال بزرگ املاک شده اند

گفت وگوی تفصیلی| بانک ها با بنگاه داری تبدیل به دلال بزرگ املاک شده اند